8 Ιουν 2009

76 ~ Harold Norse: Δεν είμαι άνδρας

Δεν είμαι άνδρας. Δεν μπορώ να κερδίσω το ψωμί μου, παρά μόνο καινούργια πράγματα για την οικογένειά μου.
Έχω ακμή και μικρό πουλί.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν γουστάρω το ποδόσφαιρο, την πυγμαχία και τα αυτοκίνητα.
Μ' αρέσει να εξωτερικεύω την ευαισθησία μου. Μ' αρέσει ακόμα ν' αγκαλιάζω
το φίλο μου απ' τους ώμους.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν θέλω να παίξω το ρόλο που μου όρισαν - το ρόλο που έπλασαν
η Μάντισον Άβενιου, το Play Boy, το Χόλλυγουντ και ο Όλιβερ Κρόμγουελ,
η Τηλεόραση δεν υπαγορεύει την συμπεριφορά μου.

Δεν είμαι άνδρας. Κάποτε που πυροβόλησα έναν σκίουρο, ορκίστηκα πως δεν θα
ξανασκοτώσω. Έκοψα το κρέας. Η θέα του αίματος με αρρωσταίνει.
Μ' αρέσουν τα λουλούδια.

Δεν είμαι άνδρας. Μπήκα φυλακή επειδή εναντιώθηκα στην υποχρεωτική στράτευση.
Δεν τσακώνομαι όταν ένας "αληθινός" άνδρας μoύ επιτίθεται και με κράζει "αδελφή".
Απεχθάνομαι τη βία.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν έχω βιάσει ποτέ γυναίκα. Δεν μισώ τους μαύρους.
Δεν συγκινούμαι όταν η σημαία κυματίζει. Δεν νομίζω ότι πρέπει ή ν' αγαπώ
την Αμερική ή να την εγκαταλείψω. Νομίζω πως θα γελούσα μ' αυτό.

Δεν είμαι άνδρας. Ποτέ δεν είχα γονόρροια.

Δεν είμαι άνδρας. Το Play Boy δεν είναι το αγαπημένο μου περιοδικό.

Δεν είμαι άνδρας. Κλαίω όταν είμαι δυστυχισμένος.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν αισθάνομαι ανώτερος από τις γυναίκες.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν φοράω σπασουάρ.

Δεν είμαι άνδρας. Γράφω ποίηση.

Δεν είμαι άνδρας. Διαλογίζομαι πάνω στην ειρήνη και την αγάπη.

Δεν είμαι άνδρας. Δεν θέλω να σε καταστρέψω.

Σαν Φρανσίσκο, 1972

Χάρολντ Νορς (6 Ιουλίου 1916 - 8 Ιουνίου 2009)


Ετικέτες , ,

10 σχόλια:

Blogger Yannis Livadas :

Μπράβο για την ανάρτηση του Νορς.
livadas.blogspot.com


Γιάννης Λειβαδάς

18/7/09 12:49  
Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. :

Προσθέτω στα λινκς και το σχετικό άρθρο σας στην Ελευθεροτυπία.

29/7/09 09:19  
Anonymous Ανώνυμος :

ωραίοι άντρες αυτοί! Μου θυμίζει μία σοφή γυναίκα που ήξερα κάποτε που όταν πέθανε ο Χατζιδάκις μου είπε "Κρίμα, δεν έχουμε πια κανέναν με αρχίδια"...

29/8/09 21:46  
Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. :

Ωραίοι, αλλά να μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι επιβλήθηκαν με το έργο τους, όχι μ' αυτό που παρατήρησε η σοφή γυναίκα. Τι γίνεται όμως με τους "ατάλαντους";


υ.γ. με διάθεση χαλαρή:

Με πένα και καλλιτεχνικά ταλέντα, υπάρχουν πολλοί άνδρες. Αλλά αυτό που θα με έκανε να αναφωνήσω "Κρίμα!", θα ήταν η έλλειψη ανδρών με black and decker. Από τα ...άλλα, μεταφορικώς ομιλώντας, διαθέτουν και πολλές γυναίκες. Πόσες όμως διαθέτουν μπλακ εντ ντέκερ;

31/8/09 19:15  
Anonymous Ανώνυμος :

1. Η σοφή αναφερόταν στη δύναμη αντιπαράθεσης με τις εξουσίες και τον παραλογισμό -έστω και με το έργο, ως "βάση εκτόξευσης".
2. Τότε, αν θυμάσαι δεν είχε γίνει ακόμα "διευθυντήριο" η ανδρική ευαισθησία, ήταν επανάσταση.
3. Για τα άλλα έχω σοβαρές αντιρρήσεις. Όπως καταργήθηκε -θεσμικά τουλάχιστον- η προίκα, ας ανοίξουμε οι γυναίκες καιτο Χρυσό Οδηγό για τις πρακτικές ανάγκες. Προωπικά με ιντριγκάρει θετικά ο,τι και όποιος διαθέτει εν γενναιοδωρία ο,τι μου λείπει. Ή/και χρειάζεται ο,τι μου περισσεύει. Αντρας, γυναίκα, μάστορας, όλα παίζουν να συμπληρώσουν τις ελλείψεις μου, όλα μπορούν να αναστέιλλουν αυτή τη παρά φύση ανάπτυξη όρχεων από τη μέση κι απάνω.
Κατά τα άλλα, αυτά τα κόκκινα σημάδια στον τοίχο, ας είναι για μαρκάρισμα μόνο, κι όχι από πόλεμο εμφύλιο μεταξύ γυναικών που είναι πολύ πιο σιμστηρός από τον άλλον που είναι και -υπό συνθήκες-και φυσικό πράγμα. Τα γυναικεία "οπλα" και "εργαλεία" δεν αφήνουν σημάδια...

1/9/09 12:13  
Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. :

H σοφή αναφερόταν στην δύναμη αντιπαράθεσης με τις εξουσίες, και η (αμαθέστατη) πάνσοφη στην αντιπαράθεση ανδρικής και γυναικείας μυικής δύναμης.

Εσύ, ως άνθρωπος με πνευματικές αναζητήσεις, δεν μπόρεσες να καταλάβεις τις πρακτικές ανάγκες που είχα όταν σου απαντούσα...
:-)

καλή βδομάδα, Μαρία.

14/9/09 11:48  
Blogger maria i. :

η γράφουσα με τις "πνευματικές αναζητήσεις" κυκλοφορεί (χωρίς να είναι επαγγελματίας που να το δικαιολογεί):
-με μια μεζούρα στην τσάντα
-στην οδό Αθηνάς πολύ συχνά προς αναζήτηση κάποιας λύσης
-στα φόρουμ των λογιστών
-στις σελίδες του οικονομικού τύπου...
και αναρωτιέται:
-τί είναι το ντουΐ Ε27 και γιατί είναι προτιμότερο από το Ε28?
ή
-τί είναι οι λινέστρες;
ή
-ήταν διόρθωση ή ένδειξη ανόδου η κάθοδος του δείκτη;
ή
-πότε φορολογείται κάτι με χαρτόσημο αντί με ΦΠΑ;
...
και πολύ θα ήθελε να απαλασσόταν από όλες αυτές τις μέριμνες που ένα ανδρικό μυαλό κατέχει την ικανότητα να λύνει και να δένει -ανεξάρτητα από τη μυική δύναμη-. Υποθέτω για τον λόγο ότι υπάρχει μία συσσωρευμένη εμπειρία, όπως ημών των γυναικών μας είναι εύκολο να βάζουμε λουλούδια σε ένα βάζο (με τον καλωπισμό της "σπηλιάς" δηλ. και όχι με το "κυνήγι").

Καταλαβαινω την ανάγκη σου, λοιπόν, αλλά προσωπικά την ανάγω σε ανάγκη συμπλήρωσης και "ανεμελιάς" από όλα αυτά τα καθήκοντα που προηγούνται -αναγκαστικά- από τον ευλογημένο χρόνο που αφιερώνεται στις άλλες αναζητήσεις.
Πρόσφατα άκουσα ότι ο καθένας καλό θα ήταν να ασχολείται μόνο με ό,τι βιώνει μόνο σαν προέκταση του σώματός του -τόσο φυσικά και αβίαστα-
Αλλά είμαστε όλοι μακριά και για να κλείσω, τον μη-φεμινιστικό μου λίβελο, ημείς πιστεύω ότι ξεχάσαμε ότι είμαστε "η πρώτη κατοικία του ανθρώπου", σαν σώμα τουλάχιστον, ημείς οι γυναίκες, με την μειωμένη μυική δύναμη και την χωρίς αμφιβολία "ασφαλιστική κάλυψη" που μας έχει χορηγήσει η φύση...
Που από το χέρι μας δεν περνάει βέβαια η μυική δύναμη και απο το μυαλό μας από μόνο του η λύση όλων των προβλημάτων.
Μεγάλη και ανεξάντλητη κουβέντα και οι θεωρίες μου ίσως σαθρές αλλά σίγουρα φτιαγμένες από πρακτικές και -απότοκες- συναισθηματικές ανάγκες, κλέινω εδώ και πάω να αναζητήσω το σάιτ της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.

23/9/09 10:23  
Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. :

Έτσι εξηγείται που η μία κυρία δεν καταλαβαίνει την άλλη! Δεν είναι που η δεύτερη έχει ανάγκη ανεμελιάς, είναι που την πονάει ο ώμος της από το βάρος. Διότι η πρώτη έχει στην τσάντα της μια πανάλαφρη μεζούρα, ενώ αυτή η ταλαίπωρη έχει κανονικό μεταλλικό τρίμετρο. Και μαζί ένα πολυκατσαβίδι, έναν ελβετικό σουγιά και μια μίνι μπαλαντέζα. Μιλάμε για αληθινά βάρη Μαρία - δεν ξέρει τι της επιφυλάσσει το μέλλον και πάντα πρέπει να φέρει τον απαραίτητο εξοπλισμό. Εκεί που έχει πάει για έναν καφέ, μπορεί χαλάσει ξαφνικά το τραπεζάκι. Έτσι θα το αφήσει; (και μετά τα μαστορέματα, η προνοητική κυρία, δεν θα βρει στην τσάντα κραγιόν και μέηκ απ για να φρεσκαριστεί).

Ύστερα, τρελλαίνεται για μαγαζιά και τμήματα πολυκαταστημάτων με εργαλεία και χρώματα. Δεν υπάρχει αλουμίνιο βαλιτσάκι που της γυάλισε και δεν το πήρε.

Να κανονίσουμε να πάμε να χαζέψουμε βιτρίνες στην Αθηνάς. Και μετά Πραξιτέλους και Κολοκοτρώνη για λινέστρες. Ειδικότης μου.

24/9/09 18:27  
Anonymous Ανώνυμος :

έχω μια καλύτερη ιδέα, δεν πάμε Πλάτωνος για σαμποτάζ;

σημ. η ταυτότητα μου στο παραπάνω σχόλιο, όπως θα κατάλαβες, αναφέρεται στο πρώτο μπλογκ που είχα κάποτε στο μπλόγκερ και μπήκε αυτόματα γιατί δεν είχα αποσυνδεθεί. Απλά δεν το επανόρθωσα βασιζόμενη στο πρακτικο σου μυαλό!

27/9/09 22:28  
Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. :

"Πρακτικό μυαλό"! Το καλύτερο κομπλιμάν ever! Πώς με πιάνεις Μαρία!


...και μην μου πεις ότι κατάφερες να πας και στο Σαμποτάζ μέσα στα τρεχάματα της μετακόμισης!

23/10/09 08:52  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα